O MNĚ A KOUČINKU

Co si sama sebe pamatuji, zajímala mě psychologie a vše s ní spojené. V patnácti jsem začala číst knížky o psychologii a v sedmnácti absolvovala svůj první kurz psychologie na Karlově univerzitě, cesty mě pak zavály pracovně přes kariérní poradenství ke koučování. V rámci práce jsem se setkala i s vedením a motivováním lidí s mentálním postižením. Tito lidé mě naučili hrozně moc - o radosti ze života i o tom, že co chceme, to zvládneme. Pochopila jsem, jak důležitá je podpora na místo pomoci, protože při pomáhání děláme věci za druhé, při podpoře druhé rozvíjíme. Zde jsem se naučila řídit heslem: "Pomoz mi, abych to dokázal sám"

Díky rodičovství jsem pak zjistila, že knihy o respektující výchově a o moderním vedení lidí popisují stejné principy a strategie.  Díky koučování jsem se naučila, jak tyto strategie lépe uchopit a aplikovat v praxi.

VZDĚLÁNÍ

Akreditovaný kouč

Integrovaný výcvik, který kombinuje metody a techniky koučování ze všech nejvýznamnějších směrů: psychologický koučink, NLP, exekutivní koučink, systemické dotazování a koučování zaměřené na tělo.


Certifikovaný kouč European Mentoring and Coaching Council na úrovni Practitioner 

Masarykova univerzita

Personální management a organizační rozvoj (2014)

Ostatní:

Psychologie pro každý den, Umělcova cesta, Respektovat a být respektován, Mapování kompetencí metodou CH-Q, Autentické dialogy, 8 týdenní kurz Mindfulness


2021 - Timothy Gallwey, The Inner Game Institute, Train the trainer

Koučování v projektech

Kariérní koučování - podpora osob znevýhodněných na trhu práce (OZP) v nalezení pracovního uplatnění 


  Životní koučování - podpora neformálních pečujících (lidí v tzv. sendvičové generaci, kteří pečují zároveň o své děti a rodiče), prevence proti syndromu vyhoření.


Firemní koučink - podpora týmů v cestě za svobodnou firmou a samořízením, podpora v osvojování koučovacích technik



O KOUČINKU

Koučování je metoda rozvoje osobnosti zaměřená na jedinečnost a individuální potřeby každého z nás. Jako nástroj používá specifický druh dialogu - cílené otázky a reflexe, jež usnadňují hledání vlastních cílů a vlastních řešení. V koučování získáváme zkušenost, že své problémy umíme nejlépe vyřešit my sami, protože nám dává informace a my se díky nim můžeme svobodně rozhodnout, v čem skutečně chceme být a v čem ne.

Níže mám pro Tebe připravené dva příklady o koučinku. Koučink vede k lepšímu vnímání reality a zvyšuje odpovědnost k nám i ke světu kolem. 

První příklad: 

Představ si, že dnes ve zprávách uslyšíš opravdu špatnou zprávu, která se později ukáže jako nepravdivá. Zpráva sice pravdivá nebude, ale Tvé pocity z ní opravdové jsou. Cítíš se tím pádem špatně úplně zbytečně a dost možná to ovlivní Tvé chování v práci, k partnerovi nebo k dětem.

A co když ta špatná zpráva nepřijde ze zpráv? Co když ta špatná zpráva přijde sama o sobě a přímo z Tebe? "Zase se Ti to nepovedlo." "Všichni ostatní už by to dávno měli hotové" apod. Programy, které nikomu nepomáhají, a přesto je máme. Některé programy nás vysloveně brzdí v tom, abychom se rozvíjeli, dělali to, co chceme a na co máme talent. 

Druhý příklad: 

Pokud bych Ti dala úkol následujících pět minut nepomyslet ani jednou na čokoládu, myslíš, že tím pravděpodobnost toho, že na ni budeš myslet, zvýším, nebo snížím? Pokud si dáš za úkol "nehádat se kvůli drobnostem se svým partnerem", zvýšíš tím pravděpodobnost hádky, nebo snížíš? 

Ano, tušíš správně - v obou případech je pravděpodobnost větší.

Koučování nám umožňuje rozpoznávat naše programy a podvědomá přesvědčení a následně tyto programy měnit tak, abychom sami sobě v růstu překáželi co nejméně ;-)